Św. Jana 12,

52 35 18 345
okitpakosc@wp.pl

Aktualności UTW

Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny

W dniach 23-25 września 2016 r. placówki kulturalne i turystyczne zapraszały do wzięcia udziału w akcji Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny. W ramach tej akcji bilety wstępu do wielu z nich były o połowę tańsze. Postanowiliśmy skorzystać z okazji  i wyposażeni w mini przewodniki,  24 września br., wybraliśmy się na wycieczkę do Torunia, miasta Kopernika. Jesienna, słoneczna aura sprzyjała podróży i zwiedzaniu. Na początek Krzywa Wieża i obowiązkowy ,,test czystości", barokowy Spichlerz z pierwszej połowy XVII wieku, rzut oka na Bulwar Filadejfijski, Wisłę i dalej Bramą Klasztorną podążyliśmy w kierunku Domu Mikołaja Kopernika. W drodze na Rynek Staromiejski zwiedziliśmy .Bazylikę Katedralną  śś. Janów, jedną z najstarszych budowli sakralnych na terenie Ziemi Chełmińskiej. Na wieży dzwonnej kościoła mogliśmy podziwiać największy w Polsce średniowieczny dzwon ,,Tuba Dei" oraz panoramę Torunia.  Kolejnym etapem naszego zwiedzania był Rynek Staromiejski z jego zabytkami: Ratuszem Staromiejskim z 40 metrową wieżą widokową, Dworem Artusa, Pomnikiem M. Kopernika, Fontanną Flisaka i Kamienicą ,,Pod Gwiazdą", w której można było obejrzeć Zbiory Sztuki Orientu, a w podwórzu budynku odpocząć w ogrodzie orientalnym. Wiele wrażeń dostarczył pobyt w Planetarium na seansie, który dla wielu z nas był krótką powtórką z astronomii. Nasza wycieczka była turystyczno – rekreacyjną, a więc oprócz zwiedzania był czas na kawę, przejażdżkę po Wiśle, spacer ulicą Szeroką w stronę Rynku Nowomiejskiego  i zakup tradycyjnych toruńskich pierników.

W drodze powrotnej, zmęczeni, ale zadowoleni z udanego dnia, snuliśmy plany na kolejny wspólny wyjazd. Uczestnikom wycieczki dedykuję fragment kolejnej zwrotki naszego hymnu : ,,Zwiedzajmy więc, dopóki jeszcze można...".